Podróże lotnicze często nie przebiegają według harmonogramów podanych przez przewoźników. Dla pasażera nawet drobne zakłócenia płynności mogą oznaczać konieczność długiego oczekiwania na lotnisku, dotarcia do celu długo po przewidywanym terminie i zaburzenia wcześniejszych planów. Twój samolot się spóźnił? Masz prawo do odszkodowania za lot, które może sięgać nawet 600 euro. Wyjaśniamy, jakie dokładnie prawa Ci przysługują, kiedy i ile możesz zyskać oraz w czym możemy Ci pomóc.

Odszkodowanie za odwołany lot - krok po kroku

Wypełnij formularz

Abyśmy mogli zająć się Twoją sprawą, wypełnij poniższy formularz, udzielając nam podstawowych informacji.

Wyślij dokumenty

Po wstępnej analizie sprawy, poprosimy Cię o przesłanie dokumentów dotyczących Twojego lotu.

Teraz nasza kolej

Po otrzymaniu dokumentów rozpoczynamy działania w celu uzyskania dla Ciebie należnego odszkodowania.

Wypłata odszkodowania

Po zakończeniu naszych działań otrzymasz na wskazane konto należne pieniądze.

Opóźnienie samolotu – przepisy prawne

Praw pasażerów linii lotniczych chronią przepisy prawne, na które mogą powoływać się, gdy przewoźnik nie dotrzyma warunków zawartej umowy.

1. Przepisy prawne dotyczące opóźnionych lotów w Europie

Na terenie Unii Europejskiej obowiązuje Rozporządzenie WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004 roku. Ustanawia ono wspólne zasady odszkodowań oraz pomocy pasażerom, gdy ma miejsce opóźnienie samolotu, odwołanie lotu lub odmowa przyjęcia na pokład (tzw. overbooking). Przepisy odnoszą się do lotów, w których lotnisko startowe lub docelowe znajduje się na terenie UE. Obowiązują one wszystkich przewoźników zarejestrowanych w Unii Europejskiej.

Według prawa odszkodowanie za lot należy Ci się, gdy:

  • lot jest opóźniony o ponad 3 godziny (liczy się czas dotarcia na lotnisko docelowe, ponieważ przewoźnik w powietrzu może wyrównać drobne opóźnienie),
  • odprawa odbyła się na czas (najczęściej jest to minimum 45 minut przed odlotem),
  • lot odbył się nie później niż 3 lata temu (czas na złożenie odszkodowania różni się w poszczególnych krajach – w Polsce wynosi on rok),
  • opóźnienie wynikło z winy przewoźnika (np. awaria samolotu).

2. Przepisy prawne dotyczące opóźnionych lotów w Polsce

Przepisy Rozporządzenia WE 261/2004 obowiązują loty z oraz do Unii Europejskiej, obsługiwane przez linie lotnicze zarejestrowane w UE. Miejsce stałego czy czasowego zamieszkania pasażera ubiegającego się o odszkodowanie za opóźnienie samolotu nie ma żadnego znaczenia.

Obywatele Polski mają prawo ubiegać się o zadośćuczynienie, gdy podróżują:

  • z lotniska w UE na inne lotnisko w UE (np. z Warszawy do Berlina),
  • z lotniska w UE na lotnisko poza obszarem UE (np. z Warszawy do Nowego Jorku),
  • z lotniska położonego poza UE do lotniska na terenie UE (np. z Nowego Jorku do Warszawy).

Gdy lotnisko startowe i docelowe znajduje się poza UE (np. w Nowym Jorku i Moskwie), Polacy nie mają prawa do odszykowania za opóźnienie na mocy Rozporządzenia WE 261/2004. Zgodnie z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości EU (C-537/17) odszkodowanie za opóźniony lot przysługuje również pasażerom lotów łączonych (wykupionych w jednej rezerwacji) z międzylądowaniem na terenie UE.

Opóźniony lot – odszkodowanie

1. Odszkodowanie za opóźniony lot – ile możesz uzyskać?

Gdy Twój lot objęty jest przez przepisy Rozporządzenia WE 261/2004, masz prawo do odszkodowania za każde opóźnienie samolotu wynoszące powyżej 3 godziny. Ostateczna wysokość uzależniona jest od konkretnego czasu spóźnienia (dolotu na lotnisko docelowe) oraz długości trasy.

Masz prawo do odszkodowania w wysokości:

  • 250 euro – gdy opóźnienie przekracza 3 godziny, a trasa Twojego lotu ma poniżej 1 500 km,
  • 400 euro – gdy opóźnienie przekracza 3 godziny, a trasa ma długość od 1 500 do 3 500 km,
  • 600 euro – gdy opóźnienie przekracza 4 godziny, a trasa ma długość powyżej 3 500 km.

Warto  pamiętać, że lot docelowy i powrotny zawsze traktowane są jako dwie oddzielne usługi – nawet, gdy wykupujesz je w ramach jednej rezerwacji. Ma to duże znaczenie przy wyliczania długości trasy.

2. Jak obliczyć opóźnienie lotu?

Wielu pasażerów ma problem z ustaleniem, ile faktycznie wynosiło opóźnienie samolotu, którym podróżowali. Czas opóźnienia lotu wylicza się na podstawie godziny przybycia do lotniska docelowego. Spóźniony wylot startowy daje bowiem linii lotniczej czas na nadrobienie opóźnienia w powietrzu i dowiezienie pasażerów w przewidywanym terminie.

Sam czas przybycia do miejsca docelowego również budził wiele wątpliwości wśród pasażerów zastanawiających się, czy mają prawo ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot. Europejski Trybunał Sprawiedliwości (C-425/13) we wrześniu 2014 roku wydał orzeczenie, w którym dokładnie sprecyzował tę kwestię. Za czas przybycia do miejsca docelowego uznano moment, gdy samolot dociera do bramki i jedne z drzwi zostają otwarte dla pasażerów, którzy mogą już zacząć opuszczać pokład. Różnica pomiędzy momentem wylądowania na płycie lotniska, a otwarciem drzwi może sięgać nawet kilkunastu minut, dlatego bardzo ważne jest precyzyjne sprawdzenie i zapisanie godziny, aby móc ustalić prawo do ubiegania się o odszkodowanie. Do pełnych trzech godzin opóźnienia pasażerom nie należy się bowiem zadośćuczynienie finansowe.

3. Co z odszkodowaniem dla osób podróżujących w celach służbowych?

Wyjeżdżasz na konferencję, szkolenie lub inne spotkanie biznesowe, a Twój lot został opóźniony? W takich sytuacjach cenę biletu lotniczego pokrywa firma lub urząd (gdy pracujesz w instytucji państwowej). Czy w takim razie to Twój pracodawca ma prawo starać się o odszkodowanie za lot? Przepisy Rozporządzenia WE 261/2004 dotyczą praw pasażerów, którzy doznali niedogodności z winy przewoźnika. Oznacza to, że to Ty masz prawo do odszkodowania za opóźnienie, odwołanie lotu czy niewpuszczenie na pokład, a nie osoba lub podmiot prawny, którzy pokryli koszty biletu. Z powodzeniem możesz wtedy prywatnie złożyć wniosek reklamacyjny w liniach, którymi podróżowałeś i egzekwować swoje prawo do rekompensaty finansowej za doznane niedogodności.

4. Skorzystaj z prawa do opieki

Rozporządzenie unijne zapewnia nie tylko prawo do odszkodowania za lot, ale także prawo do opieki. Zaburzenia w harmonogramie lotów sprawiają, że pasażerowie są zmuszeni długo oczekiwać na lotnisku. Linie lotnicze są wtedy zobligowane do zapewnienia im opieki.

Opieka obejmuje:

  • bezpłatne posiłki i napoje,
  • dostęp do komunikacji (2 rozmowy telefoniczne, 2 faksy i 2 maile),
  • dostęp do informacji – linie lotnicze mają obowiązek wyświetlać informacje o prawach pasażera przy stanowiskach oprawy, a pracownicy muszą udzielać informacji na temat powodów opóźnienia,
  • bezpłatny nocleg w hotelu (wyłącznie, gdy czas oczekiwania przedłuża się o jedną lub więcej nocy),
  • bezpłatny transfer z lotniska do hotelu oraz z hotelu na lotnisku (gdy przysługuje Ci nocleg).

Niektórzy przewoźnicy nie zapewniają fizycznej opieki nad pasażerami. W takim przypadku mają oni jednak prawo zbierać rachunki, które potwierdzą poniesione koszty i zwrócić się o ich zwrot.

5. Opóźnienie samolotu – inne prawa przysługujące pasażerom

Gdy opóźnienie lotu trwa więcej niż 5 godzin, pasażerowie mają prawo żądać zwrotu ceny zakupionego biletu oraz bezpłatnej powróży do lotniska startowego (gdy opóźnienie sprawi, że ich dalsza podróż staje się bezcelowa – np. i tak nie zdążą na zaplanowaną konferencję).

W przypadku, gdy przewoźnik zaproponuje Ci lot alternatywny w wyższej klasie niż masz wykupiony bilet, nie ma on prawa żądać od Ciebie żadnej dopłaty. Gdy zostanie Ci zaproponowany lot alternatywny z miejscem w niższej klasie niż ta obowiązująca na Twoim bilecie, masz prawo do zwrotu w wysokości od 30 do 75% ceny biletu.

Które loty obejmują przepisy Rozporządzenia WE 261/2004?

Rozporządzenie WE 261 odnosi się do lotów, które odbywają się nie tylko w przestrzeni powietrznej państw należących do Unii Europejskiej. Prawo to dotyczy dodatkowo Islandii, Norwegii i Szwajcarii oraz „regionów peryferyjnych” (Martynika, Wyspy Kanaryjskie, Gujana Francuska, Azory, Saint-Martin, Madera, Gwadelupa i Reunion). Do UE nie należą Wyspy Owcze, Wyspy Normandzkie oraz Wyspa Man.

Z prawa do odszkodowania za opóźnienie samolotu, na podstawie rozporządzenia unijnego, mogą korzystać pasażerowie, których loty rozpoczynają się lub kończą na terenie Europy (mogą startować z dowolnego innego miejsca na świecie) oraz są obsługiwane przez europejskie linie lotnicze.

Warto podkreślić, że przepisy dotyczą:

  • linii rejsowych,
  • linii budżetowych (tzw. tanich linii lotniczych),
  • lotów czarterowych (zarówno, gdy pasażerowie posiadają bilet wykupiony wraz z wycieczką, jak i odkupiony od operatora turystycznego).

Kiedy nie należy się odszkodowanie za opóźniony lot?

Linie lotnicze są zobowiązane do wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot, gdy do zdarzenia dojdzie z ich winy. Z odpowiedzialności wyłączone są opóźnienia spowodowane przez tzw. siły wyższe. Chodzi tutaj o wyjątkowe sytuacje niezależne od przewoźnika.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004 za wyjątkowe okoliczności uznaje się:

  • uderzenie pioruna,
  • bardzo niekorzystne warunki pogodowe,
  • nieprawidłowe działanie radarów na lotnisku,
  • akty sabotażu,
  • nagłe wypadki medyczne (np. konieczność udzielenia natychmiastowej pomocy pasażerowi),
  • strajki pracowników lotniska i pracowników kontroli ruchu lotniczego,
  • ograniczenia w ruchu lotniczym,
  • akty terrorystyczne,
  • nieprzewidziane wydarzenia polityczne.

Kiedy warunki pogodowe zwalniają przewoźnika z odpowiedzialności?

Wśród pasażerów duże wątpliwości budzą kwestie warunków pogodowych. Wielu z nich zastanawia się, czy opóźnienia z powodu opadów śniegu oznaczają, że ich lot nie kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania za opóźnienie samolotu. Przepisy biorą pod uwagę ciężkie warunki pogodowe, które uniemożliwiają wylot lub go spowalniają. Każda sytuacja jest analizowana oddzielnie, ale przyjęło się, że warunki pogodowe mogą zwolnić przewoźnika z odpowiedzialności za opóźnienie, gdy nie był w stanie zapobiec problemowi. Pod uwagę bierze się również, czy inne linie lotnicze w tym samym czasie i na tych samych trasach były w stanie wylecieć w terminie.

Czy strajki pracowników linii lotniczej kwalifikują się do wyjątkowych okoliczności?

Przepisy uwzględniają strajki pracowników lotniska i kontroli ruchu lotniczego jako siłę wyższą, która zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności za opóźnienie. A co ze strajkami pracowników linii lotniczej? Czy pasażerowie lotów opóźnionych z tego powodu nie mają prawa do odszkodowania? W ostatnich latach dochodziło do wielu strajków pracowników linii lotniczych (zwłaszcza budżetowych). Europejski Trybunał Sprawiedliwości w kwietniu 2018 roku wydał orzeczenie, w którym stwierdzono, że wewnętrzne strajki (tzw. „dzikie strajki”) nie są zaliczane do sił wyższych. Uznano je za wewnętrzny problem poszczególnych firm. Pasażerowie lotów opóźnionych lub odwołanych z tego powodu mają więc prawo do wypłaty odszkodowania.

Co zrobić, gdy z powodu opóźnienia samolotu spóźnisz się na przesiadkę?

Wielu pasażerów podróżuje z przesiadką. Na dalekich trasach takich przesiadek może być nawet więcej niż jedna. W takich sytuacjach bardzo ważna jest logistyka przedsięwzięcia, ponieważ pasażer musi zdążyć na kolejne odprawy. Opóźnienie jednego z lotów, często powoduje spóźnienie na kolejną przesiadkę, co zaburza cały harmonogram podróży. Co zrobić w takiej sytuacji? Gdy wykupiłeś bilety w jednej rezerwacji (tzw. loty łączone), linie lotnicze są zobowiązane zapewnić Ci lot zastępczy, który pozwoli Ci dotrzeć do celu (w możliwie jak najwcześniejszym terminie). Masz prawo otrzymać miejsce w klasie, która widnieje na Twoim bilecie. Gdy dotrzesz do celu podróży z opóźnieniem ponad 3 godziny, możesz ubiegać się o odszkodowanie za lot (w wysokości uzależnionej od długości trasy i czasu opóźnienia).

W przypadku, gdy bilety zarezerwujesz oddzielnie (często pozwala to ograniczyć koszty podróży), poszczególne trasy są traktowane jako całkowicie inne usługi. Wtedy to pasażer odpowiada za ewentualne spóźnienie na przesiadkę. Ma on prawo ubiegać się o odszkodowanie wyłącznie wtedy, gdy jeden z lotów dotrze do celu ponad 3 godziny po terminie. Z tego powodu warto dokładnie przemyśleć logistykę przedsięwzięcia i ocenić, czy rzeczywiście będziemy mieć czas, aby zdążyć na kolejny zarezerwowany samolot.

Co zrobić przy opóźnieniu na pasie startowym?

W przypadku opóźnień na pasie startowym, linie lotnicze mają obowiązek zapewnić pasażerom wodę, dostęp do toalety oraz klimatyzację. Przepisy nie obligują jednak do dawania możliwości opuszczania samolotu, dlatego musisz cierpliwie czekać aż maszyna wystartuje. Możliwość rezygnacji z podróży i zwrotu za bilet istnieje, gdy czas opóźnienia przekroczy 5 godzin. Jednak tak długie opóźnienie na pasie startowym zdarza się naprawdę bardzo rzadko.

Opóźnienie samolotu – odszkodowanie.  Jak złożyć wniosek?

Gdy opóźnienie Twojego samolotu przekracza 3 godziny, masz prawo do odszkodowania. Odpowiedzialność za wszelkie zakłócenia (w tym opóźnienia czy odwołanie lotu) zawsze ponoszą linie lotnicze, które obsługują Twój lot i to do nich należy skierować wniosek o zadośćuczynienie. Ważne jest to przede wszystkim w przypadku lotów czarterowych, gdy pasażerowie wykupują bilety wraz z wycieczką turystyczną lub odkupują od touroperatora. Wtedy wniosek o odszkodowanie za opóźniony lot i tak musi trafić do linii lotniczych, a nie do podmiotu, od którego zakupiłeś bilet. Czasami zdarza się także, że lot obsługiwany jest przez innego przewoźnika niż ten, u którego pasażer wykupił bilet. Z tego powodu ważne jest sprawdzenie adresu prawnego linii obsługującej nasz lot i wysłanie wniosku o odszkodowanie we właściwe miejsce.

Co zrobić, gdy Twój lot jest opóźniony?

Samolot, na który czekałeś znacznie się spóźnił, a Ty byłeś zmuszony do długiego oczekiwania na lotnisku przez co przybyłeś na miejsce docelowe długo po czasie? Oznacza to, że przewoźnik złamał warunki umowy, a Tobie należy się odszkodowanie za opóźniony lot.

Podpowiadamy, co powinieneś zrobić w takiej sytuacji:

  • zachowaj dokumenty zawierające numer rezerwacji – jest to kod składający się z 6 cyfr lub liter, znajdujący się m.in. na karcie pokładowej oraz elektronicznym bilecie lotniczym,
  • postaraj się dowiedzieć na lotnisku, jaki jest powód opóźnienia – najlepiej, gdy uzyskasz dokładną informację, a nie ogólną odpowiedź typu z „powodu czynności operacyjnych”. W ten sposób łatwiej będzie Ci wykluczyć w swoim roszczeniu wyjątkowe okoliczności (tzw. siły wyższe), na które może powołać się przewoźnik odmawiający wypłaty zadośćuczynienia,
  • zbierz dowody, które świadczą o opóźnieniu – możesz np. zrobić zdjęcia tablicy odlotów ze zmieniającą się godziną zarezerwowanej przez Ciebie trasy,
  • sprawdź i zapisz dokładny czas przybycia do miejsca docelowego, ponieważ to on liczy się przy obliczaniu wysokości odszkodowania – pamiętaj, aby wziąć pod uwagę czas, gdy jedne z drzwi samolotu zostaną otworzone (a nie moment, gdy koła maszyny wylądują na płycie lotniska),
  • w czasie oczekiwania na opóźniony samolot, poproś przedstawiciela linii lotniczej o posiłki i napoje (gdy tego nie zrobi, zachowaj rachunki potwierdzające te wydatki),
  • gdy opóźnienie przedłuża się, a Ty musisz w oczekiwaniu na swój lot spędzić noc na lotnisku, poproś o zapewnienie noclegu w hotelu i transport na miejsce zakwaterowania (gdy przewoźnik tego nie zrobi, zachowaj rachunki za hotel i taksówkę),
  • nie podpisuj dokumentów, które oznaczają zrzeczenie się praw do odszkodowania (linie mogą zaproponować Ci vouchery podróżne lub inne upominki w zamian za rezygnację z późniejszych roszczeń),
  • gdy opóźnienie przekroczy 5 godzin, możesz zrezygnować z podróży i zażądać zwrotu ceny biletu lotniczego (przewoźnik ma 7 dni na przelanie pieniędzy na podany przez Ciebie numer konta).

Długie oczekiwanie na lotnisku dla większości pasażerów jest stresujące. Zakłócenia powodują zdenerwowanie, godzina odlotu Twojego samolotu na tablicy może co jakiś czas zmieniać się na późniejszą, a przewoźnik niekoniecznie dba o każdego pasażera i zapewnia mu szczegółowe informacje na temat powodu spóźnienia. Warto jednak zachować zimną krew i pamiętać, że przepisy obowiązujące w UE chronią prawa pasażerów, które zawsze można egzekwować.

Jakie dokumenty potrzebne są do złożenia wniosku o odszkodowanie za lot?

Poszczególne linie lotnicze mają swoje własne procedury dotyczące analizy wniosków o odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot. Mogą one wymagać więc różnych dokumentów potwierdzających rezerwację podróży oraz sam fakt opóźnienia. Z tego powodu warto zachować wszystkie możliwe dokumenty.

Niezbędne mogą okazać się:

  • kopia rezerwacji na dany lot,
  • bilet lotniczy,
  • karta pokładowa.

Przydatne będą również zdjęcia tablicy odlotów, rachunki za posiłki i napoje oraz hotel (w przypadku, gdy przewoźnik nie zapewnił nam opieki).

Jak złożyć wniosek o odszkodowanie?

W Polsce o odszkodowanie za opóźniony lot można ubiegać się przez rok. Warto jednak możliwie jak najszybciej złożyć wniosek i odzyskać od linii lotniczych należną rekompensatę finansową. Reklamację możesz złożyć samodzielnie lub skorzystać z pomocy wykwalifikowanej firmy specjalizującej się w egzekwowaniu praw pasażerów linii lotniczych.

Chcesz samodzielnie wnioskować o odszkodowanie za lot? Powinieneś:

  • przygotować adres linii lotniczych, do których wyślesz wniosek – pamiętaj, aby był to adres prawny przewoźnika, który faktycznie obsługiwał Twój lot (w razie wątpliwości skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta i poproś o podanie adresu, na który możesz przesłać reklamację),
  • zgromadzić dokumenty potwierdzające lot – najlepiej, gdy dołączysz kopię karty pokładowej, rezerwacji lotu oraz biletu,
  • wypełnić gotowy wzór formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie przewoźnika (większość linii lotniczych udostępnia takie dokumenty) lub napisać własne pismo z wnioskiem,
  • powołać się na podstawę prawną (art. 7 Rozporządzenia WE nr 261/2004),
  • wysłać wniosek na adres linii lotniczych – najlepiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (potwierdzenie może stać się dowodem w późniejszym dochodzeniu roszczeń przed Urzędem Lotnictwa Cywilnego lub sądem),
  • czekać na odpowiedź – linie lotnicze mają 30 dni.

Gdy linie odrzucą Twój wniosek, możesz złożyć skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (do skargi należy dołączyć wszystkie dokumenty potwierdzające lot oraz negatywną odpowiedź przewoźnika).

Odszkodowanie za lot z serwisem Odszkodowaniezaopoznienie.pl – w czym Ci możemy pomóc?

Linie lotnicze bardzo niechętnie wypłacają pasażerom odszkodowania. Najczęściej przewoźnicy odrzucają reklamacje, twierdząc, że opóźnienie samolotu wynikało z nadzwyczajnych okoliczności, które są niezależne od ich firmy. Wielu pasażerów nie zna przysługujących im praw oraz ma problemy z procedurami reklamacyjnymi obowiązującymi w poszczególnych liniach lotniczych. Nie chcesz poświęcać czasu na czytanie przepisów, przygotowywanie dokumentów i walkę przewoźnikiem odmawiającym Ci wypłaty należnego odszkodowania?

Serwis Odszkodowaniezaopoznienie.pl stworzyliśmy z myślą właśnie o takich osobach jak Ty! Pomożemy Ci szybko i bezproblemowo złożyć wniosek i uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot. Nasi doświadczeni pracownicy przeanalizują Twój przypadek i ustalą, czy należy Ci się zadośćuczynienie oraz jaką powinno mieć wysokość. Doskonale znamy przepisy dotyczące praw pasażerów linii lotniczych, na bieżąco śledzimy informacje o lotach i procedury reklamacji obowiązujące we wszystkich liniach rejsowych oraz budżetowych kursujących na terenie Unii Europejskiej. Posiadamy dostęp do specjalistycznych baz lotniczych i pogodowych, co pozwala nam szybko sprawdzić, czy powodem opóźnienie nie były tzw. siły wyższe wykluczające możliwość ubiegania się o odszkodowanie. Bogate doświadczenie i znajomość procedur sprawiają, że bardzo skutecznie udaje się nam uzyskiwać wysokie odszkodowania za opóźnienie samolotu w imieniu naszych Klientów!

Jak uzyskać odszkodowanie z serwisem Odszkodowaniezaopoznienie.pl?

Przejmujemy na siebie wszystkie formalności potrzebne do uzyskania odszkodowania od linii lotniczych obsługujących opóźniony lot.

Chcesz skorzystać z pomocy profesjonalistów w swoim fachu? Wystarczy, że:

  • wypełnisz formularz dostępny na naszej stronie,
  • dostarczysz nam dokumenty potwierdzające lot (poinformujemy Cię, jakich dokumentów wymagają konkretne linie),
  • poczekasz na przelew – odzyskane odszkodowanie przelejemy bezpośrednio na Twój rachunek bankowy!

Egzekwowanie odszykowania za opóźnienie samolotu z nami to gwarancja:

  • przeanalizowania Twojego przypadku i ustalenia maksymalnej kwoty należnego Ci odszkodowania,
  • dopilnowania obowiązujących terminów,
  • dopełnienia wszystkich formalności,
  • oszczędności czasu,
  • braku ryzyka finansowego – opłatę pobieramy wyłącznie wtedy, gdy uda się nam uzyskać odszkodowanie od linii lotniczych,
  • niskiej prowizji – pobieramy tylko 21% od odzyskanej sumy.